Vinn en övernattning med middag på SSA:s årsmöte

Hej alla Ölands- och radiovänner. Tiden går fort och det är snart jul och nyår. Det betyder även att det är dags att betala årsavgiften för medlemskap 2024 i SK7RN Ölands Radioamatörer. Till skillnad från allt annat i dessa tider, har vår årsavgift inte höjts på flera år, utan ligger fortfarande kvar på futtiga 250 riksdaler. Och för ungdomar upp t o m 20 års ålder kostar det bara 20:-.

Inför nästa år är vår förening mer än någonsin beroende av att få in lite medel i kassan, som vi bl a kan använda till att göra det extra intressant och trevligt under SSA:s årsmöte i Borgholm helgen 27-28 april. Och givetvis till underhåll av det öländska nödradionätet.

Du som redan nu betalar in årsavgiften för 2024 kommer därför att få vara med i utlottningen av några trevliga vinster. Detta gäller såväl gamla som nytillkomna medlemmar.

Betala senast den 31 december så är du med.

Första pris är gratis boende med frukost en natt för max två personer (enkel- eller dubbelrum) i Gamla Televerkets trevliga Bed & Breakfast i Borgholm (eller likvärdigt). Alternativt ställplats för husbil/vagn en natt. Inom promenadavstånd till årsmöte och restaurang. Dessutom fri middag för en person på lördagens galamiddag. Allt till ett värde av ca 1500 kr. Vill du bo ytterligare någon natt på pensionatet så har våra medlemmar goda rabatter.

Andra pris blir en av de eftertraktade ”Kronans” telegrafinycklar, av vilka vi har några få kvar.

Några har sålts under året på Tradera för 1300 kr.

Regler för deltagande i utlottningen.

• Årsavgiften på 250 kr för 2024 skall finnas på vårt konto senast den 31 december 2023.
  • Du som redan tidigare betalat in årsavgiften täckande 2024 deltar givetvis också.
  • Ledamöter och suppleanter i SK7RN:s styrelse samt föreningens revisorer deltar inte i utlottningen.
  • Hedersmedlemmar är befriade från årsavgift men deltar i tävlingen om de ändå betalar in årsavgiften för 2024.
  • Vinst kan överlåtas till annan medlem som betalat in årsavgiften.
  • Dragning sker på SK7RN:s öppna styrelsemöte i januari.

Betala årsavgiften till något av nedanstående konton:

Bankgiro: 413 – 4797
Swish: 123 232 48 61

Viktigt att du anger “Årsavgift” och Anropssignal eller namn.

När du blir medlem i vår förening, då bidrar du också till vår samhällsnyttiga verksamhet, såsom driften av vårt Krisradionät. Samtidigt får du rätt att använda vår HF-remote i Böda.

Lycka till och bästa 73
Vi ses på Öland!