SSA 2024
Utställare

SSA 2024: Utställare | Föredragsprogram | Bankett | Boende | Resor | Sponsorer | Media

Utställare vid SSAs årsmöte 2024.

Datum Lördag 27 april, 09:30-16:00.
Utställningar Idrottshallen i Borgholm.

Du behöver inte vara medlem i SSA, för att delta i lördagens aktiviteter – t ex Föredrag. Utställning och Utflykt. Enda undantaget är själva Årsmötet på söndagen. Vi tar heller inget inträde.

Privatpersoner som önskar sälja egna radioprylar (typ ”loppis”), kan boka ett bord för 350:-. Boka och betala, gärna innan 2 april 2024. Men, så länge bokningsformuläret är synligt, då går det också bra att boka.

Lista över utställare

Utställare Lokal
Utställning och försäljning. Idrottshallen
Informationsdisk, Medlemsinformation,
Ölands Krisradionät, SvxLink, HF-remote.
Foajén
Medlemsinformation.
Hamshop.
Foajén
    FRO presenterar sin verksamhet. Idrottshallen
AMPRNet, en extra livlina,
AMPRid & AMPRoam.
Kommuninformation. Idrottshallen
Turistinformation. Idrottshallen
SM5GXQ SvxLink – Räddningen för våra analoga repeatrar?
SM7MQE Samhällsstöd.
SM7MQE, SM7MWA, Lsty Kalmar,
Borgholms Kommun, Mörbylånga kommun
SM7MCD Vad finns mellan sändaren och antennen? Idrottshallen
SM7BUA        Telegrafera mera! Idrottshallen
SM0JZT Med Raspberry PI i ett radiobygge. Idrottshallen
SM0IFP SK0TM styr antenner och radio med Raspberry Pi. Idrottshallen

Listan kommer att uppdateras fortlöpande, i takt med att utställare bokas.

Keps med namn och signal.

En så här fin keps kan du få uppsydd på plats på SSAs årsmöte i Borgholm på Öland.

OBS – endast för dig som kommer till Borgholm 27 april 2024 (inga förbeställningar).

Du bestämmer själv hur du vill ha texten på kepsen, med eller utan namn/signal och även färg på keps/text.

AMPRnet Sverige.
Läs mer på AMPRNet::s webbplats.

Startskottet för sjösättningen av AMPRid och AMPRoam går vid SSAs årsmöte i Borgholm sista helgen i april.
Fortsätt diskussionen om AMPRnet i Utställningshallen.

Under våren 2024 sjösätter AMPRnet Sverige ett antal nya tjänster som lyfter ambitionsnivån i hela tjänsteutbudet. Grunden för detta är en autentiseringstjänst, AMPRid, som gör det möjligt att definiera behörighetskrav för olika tjänster.

Ytterligare en tjänst som utnyttjar AMPRid och sjösätts samtidigt är Enkel Inloggning (SSO) till ett antal redan befintliga tjänster.

Du som är licensierad radioamatör och planerar att komma till Borgholm: Ta med ditt certifikat och legitimation så att du kan registrera dig.

Bokning av bord.

Även privatpersoner erbjuds möjlighet att boka bord, för att sälja egna radioprylar (typ ”loppis”) under lördagen. Detta kan ordnas i mån av plats och tillgång på bord. Bokning (inklusive betalning) vill vi helst ha senast 2 april 2024, och ”först till kvarn” gäller. Men, så länge bokningsformuläret är synligt, då går det också bra att boka. Vi förbehåller oss rätten att neka bokning, pga brist på utrymme och/eller bord.

Bokning sker genom ett webbformulär [klicka].

Vi tar 100:- per bord. Men för dig som inte är medlem i Ölands Radioamatörer, så behöver du även betala ett års medlemsavgift (250:-). Det innebär i så fall, att ditt första bord kostar 350:-. Eventuellt ytterligare bord kostar sedan 100:- per bord. Borden är 140×70 cm.

Priserna gäller vid försäljning. Föredragshållare, som önskar möjlighet till fortsatt diskussion och nätverkande efter sitt föredrag, erbjuds bord utan kostnad. Detta kan i förekommande fall  även gälla organisationer och föreningar med anknytning till amatörradio. Kontakta oss per e-post i så fall.

Frågor, företagsbokningar och eventuella avbokningar tas emot per e-post bokning@sk7rn.se.

Ölands Radioamatörer.

Ölands Radioamatörer kommer att finnas på olika platser i lokalerna. Vi har planer på att visa och demonstrera bl a:

Sociala medier.

Ölands Radioamatörer finns på:

Håll utkik för inlägg och kortare videosnuttar under och efter helgen.

Spontanmingel

Väljer du att anlända redan på fredagen? Då ses vi för ”spontanmingel” på Borgholms Kök & Bar!

Vi disponerar en hel skola.

För utställare kan följande lokaler komma att användas.

• Idrottshallen.
  • Foajé (eventuellt).

Klubben vill rikta ett stort tack till Borgholms Kommun, som gjort detta möjligt.

Utställningen kan börja runt 09:00, men lokalerna disponeras hela helgen.