SM0TSC Johan på Tacticom Silent Key

Vi har tyvärr just nåtts av ett mycket tråkigt meddelande att SMØTSC Johan Hansson hastigt har gått bort. Johan var ensam delägare till Tacticom och var vänlig att ge medlemmarna i Ölands Radioamatörer 15 % rabatt under sommaren. Detta avtal får vi nu tyvärr anse avslutat.
Den korta tid jag har känt Johan har jag upplevt honom som en inom vårt område utomordentligt kunnig person som gärna stod till tjänst med goda råd när en ”amatör” som jag var osäker på något.
Senast jag träffade Johan var när jag körde ner till Öland för några veckor sedan och passade på att åka förbi Tyresö för att hämta några portabelprylar som jag beställt med vår klubbrabatt. Johan var då på gott humör och berättade att han just höll på att förbereda partyt för sin svärsons 40 årsdag.
Mina och vår förenings tankar går i denna svåra stund till Johans närmaste familj.
Vila i frid Johan.
SM7DMY/Göran