Årsmöte 16 mars 2024

Datum och tid     Lördag 16 mars 2024 kl 10:00, insläpp och fika från 09:30.
Adress IOGT/NTO-huset, Östra Kyrkogatan 5, Borgholm.
Lokal Stora Salen
Jitsi-länk https://jitsi.sm2ampr.net/sk7rn

Styrelsen i Ölands Radioamatörer kallar medlemmarna till ordinarie Årsmöte. Efter mötet avnjuter vi en gemensam lunch. Under eftermiddagen blir det sambandsutbildning.

Alla medlemmar i föreningen får personlig kallelse per e-post. Enligt våra stadgar skall sådan kallelse utsändas senast 14 dagar före mötet.

Årsmöteshandlingar.

Lunch.

Vi intar en gemensam lunch på Borgholm Kök & Bar.

Eftermiddagsaktivitet.

Vi repeterar utbildningen i radiosamband från i höstas. Därefter tränar vi att sända och ta emot telegram.

Medlemsavgiften.

Vi har fortfarande ett antal medlemmar som ännu inte betalat avgiften (250:-) för år 2024.

För att ha rösträtt på årsmötet, behöver avgiften betalas senast innan dess.

Även om du inte har möjlighet att närvara på vårt årsmöte (på plats i Borgholm eller digitalt), så tycker vi förstås det skulle vara trevligt, om du vill vara medlem i vår förening även under 2024.

Som du kommer att se i vår Verksamhetsberättelse, har klubben en omfattande och väldigt ambitiös verksamhet – dock koncentrerad till en mindre skara entusiaster. Som er ordförande, är det min uttryckliga önskan och ambition att engagera flera personer i föreningens verksamhet.

Bankgiro:   413 – 4797
Swish:           123 232 48 61
Välkommen som medlem i Ölands Radioamatörer.
Medlemsavgiften är 250 kronor.

Är du redan medlem, tar vi tacksamt emot ytterligare bidrag till vår verksamhet.
Glöm inte att ange din anropssignal (eller namn), samt syftet med inbetalningen.

Kanaler.

Vi behöver dig – ja just dig!

Vi behöver fortfarande flera operatörer till vårt Krisradionät. Anmäl dig till sm7mqe@sk7rn.se (man behöver inte vara medlem i SK7RN).

Vi behöver fortfarande ytterligare någon operatör till SSA-bulletinen från Öland. Hör av dig till bullen@sk7rn.se. Bulletinen från SK7SSA, söndagar kl 09:00, är en mycket viktig aktivitet – som sätter vår förening och Öland på kartan.

SSA:s Årsmöteshelg 2024.

Och till sist, glöm inte årets största amatör-event; SSA:s Årsmöteshelg i Borgholm på Öland.

Även om man inte är medlem i (eller ens gillar) SSA, så borde väl våra 13 föredrag och stora utställning vara en självklarhet att besöka – för alla radiointresserade! Tillsammans utvecklar vi Amatörradion.

Hjälp oss att sprida informationen om eventet till alla intresserade som du känner, och i alla forum och grupper där du är med eller verkar i. Betona just detta – man behöver inte vara medlem, man behöver inte ens vara radioamatör.  Dela t ex länken till vårt Föredragsprogram – det borde tala för sig självt; www.sk7rn.se/ssa2024/program/. Om du är medlem i någon annan förening, gå på deras möte och dela ut programmet (finns som utskriftsvänlig PDF för nedladdning).

Vi behöver fortfarande flera ”volontärer”. Hör av dig till ssa2024@sk7rn.se.

För Ölands Radioamatörer
Peter Lindquist, SM5GXQ