Erik SM7DZV tar farväl

Inte många radioamatörer i Sverige lär vid det här laget ha missat den tragiska nyheten att Erik SM7DZV, ordförande i Ölands Radioamatörer SK7RN, hastigt lämnat oss och blivit silent key.. Onsdagen den 14 juni var vi några från föreningen som tillsammans med ett stort antal anhöriga och andra sörjande tog avsked av Erik i Skogsvilan i Nybro. Ceremonin var en gripande och högtidlig upplevelse till stor del regisserad av Erik själv. Borgholms kommunalråd Ilko Corkovic var officiant och läste minnesorden om Erik.

Fanbärare från hemvärnet bildade hedersvakt vid kistan och många vittnade om Eriks rättframhet och vilja att hjälpa andra, vare sig det gällde radio eller något annat. Att säga nej till någon som bad om hjälp fanns inte i Eriks vokabulär.

Några tänkvärda ord som Erik hade skrivit och som delades ut till deltagarna vid ceremonin.

Både här och i andra media har skrivits många minnesord om Erik. I detta inlägg får Erik själv ta farväl, vilket han bl a gjorde genom den text som återges här intill och den inledande och avslutande telegrafihälsningen, det kommunikationssätt som låg Erik varmast om hjärtat och han fått så många av oss andra att behärska.
Vila i frid Erik.
Från alla vännerna i SK7RN
gm Göran SM7DMY

Som den inbitne telegrafist Erik var sände han sin sista hälsning på morse.