Rapport från klubbmötet

Hej alla. Igår lördag hade vi ett väldigt trevligt möte i Ölands Radioamatörer SK7RN. Mötet hölls till största delen utomhus i strålande sensommarväder. Utöver ett öppet styrelsemöte där alla medlemmar var välkomna, hade vi även en liten loppis följt av en förevisning av några riggar och antenner för QRP och portabelbruk.

QRP riggarna var den välkända och populära IC-705 från Limmared och den helt nya Discovery TX-500 från Lab599 från PileupDX. Antennerna på plats var en intressant magnetisk loop som Tacticom i    Tyresö lånat oss  och en HF/VHF/UHF vertikalantenn som kan packas ner i en liten väska inte större än en vanlig necessär, Den finns hos både Limmared och Tacticom. Utprovning av antennerna pågår och kommer eventuellt att presenteras senare. På bilden syns både riggar och antenner.

Loppisförsäljningen kunde väl ha gått lite bättre. Men det betyder å andra sidan att en hel del godbitar finns kvar. Titta på länken nedan så ser du det mesta som är kvar. Är det något du vill ha så skickar du priset du är beredd att betala till info@sk7rn.se. Det är stor chans att du får köpa det även om ditt prisförslag är mindre än det på prislapparna. Men skynda på för snart lägger vi ut det på Tradera.
Här är länken till det vi säljer ut från klubben nu: https://photos.google.com/share/AF1QipNEu1w2pKyShplEgRoQ6s1X6gisaV4PwP7KOatGgp3jsEyImJsolhe5NeW9I72PKw?key=U2RTSU9rMHBkRmtwcGx2bk5CREpzMzVTeHd3ZHJ3