Våravslutning med Ölands Radioamatörer

Parkering och antenner P1110248
Bildmässig distorsion: Det är kameran som lutar, inte radiomasterna…
FOTO Göran SM7DMY.

Fredag den 2 juni hade Ölands Radioamatörer traditionsenlig våravslutning i Böda, hos Britt och Erik SM7DZV. ett dussin deltagare, grillmat, socialtumgänge och lite musik stod på programmet, inga som helst formella förhandlingar eller beslut.

Längst väg hade klubbens sekreterare Birger SM7RWX, från Gotland i Skruv socken, med nyvalde kassören Kenneth SM7CJQ från Emmaboda som medresenär. Paul KD1TH och hans hustru Claudia hade avsevärt kortare körsträcka, bosatta i Nedra Sandby som dom var vid tidpunkten. Idag, den 5 juni är Paul och Claudia tillbaka i USA. De beräknas vara tillbaka på Öland i början av augusti.

Åke SM7NJD P1110216
Åke SM7NJD fotograferar medan några av de övriga deltagarna är djupt inne i samtal.
FOTO Göran SM7DMY.

Fund-raising för repeaternätet
Klubben kraftsamlar i år för att färdigställa repeaternätet på Öland och det drar pengar. Sammankomsten hade därför formen av fund-raising: Värdfolket stod för maten, deltagarna höll sig själva med måltidsdryck och avgiften för förtäringen gick in i klubbens kassa, kontot för gåvor till repeaterutbyggnaden, en summa som slutade på 1200 kronor.

Sammanfattningsvis en anspråkslös och mycket trivsam tillställning.

SM7DZV Erik P1110238_1
Erik SM7DZV underhöll med munspelsmusik: Inledningsvis några äldre slagdängor, därefter ett par koraler för att avsluta med Visa vid midsommartid.
FOTO Göran SM7DMY