Öland i Eterns Centrum

Stort intresse även för icke-radioamatörer att komma.

Helgen 27-28 april händer det – äntligen! Det som vi i Ölands Radioamatörer jobbat med i över ett år. SSA:s Årsmöteshelg 2024, eller som vi själva kallar det: ”Ölands Radioevent”, går av stapeln i Slottsskolan i Borgholm.

Och det som tidningen skriver stämmer på pricken – du behöver inte vara medlem i SSA för att delta. Du behöver faktiskt inte ens vara radioamatör!

Under föredragen och utställningen kan du som besökare komma och gå som du vill.

Föredrag

Under lördagen mellan 09-16 kan besökarna lyssna av inte mindre än 13 olika föredrag, i olika ämnen inom vår radiohobby. I år är det dessutom ett tydligt fokus på krisberedskap och samhällsstöd.

Utställning

I Sporthallen, alldeles intill, finns vår utställning. Där kan besökarna beskåda och inhandla radioutrustning. Flera av föredragshållarna finns även där, för fördjupning och fortsatt diskussion.

Utflykt

För den ”inte fullt så radiointresserade familjemedlemmen” finns under samma tid en utflykt med buss på Öland, arrangerad och sponsrad av Tomas Buss.

Årsmötesbankett

130 matgäster i restaurang Veranda avnjuter en trerätters supé, vilket åtföljs av dans till Lasse Trofasts Orkester.

SSA:s Årsmöte

Själva årsmötet äger rum söndag kl 10:00 i Slottsskolans Aula.