Böda Remote är QRV
— Medlemmar i SK7RN
är välkomna att prova

Videon är en inspelning från min (SM7DMY) mobil av ett av de första QSO:na via Böda Remote mellan SK7RN:s ordförande SM7DZV Erik och SM7BUA Mats.

Nu är den klar, remotestationen i Böda på Öland som så många väntat på. I dagarna  testkörde några av oss i styrelsen stationen under överseende av SM7GXQ Peter. Peter har stått för design och anslutning av vår remote baserat på välbeprövad mjukvara. Han har också skrivit en utförlig instruktion som man får när man blivit accepterad som operatör.

För närvarande är det enbart medlemmar i Ölands Radioamatörer som får access till remoten i Böda. Alla kan inte släppas in på en gång. Vem och när man släpps in beslutas av Peter utifrån de tekniska möjligheterna och hur vi användare sköter oss.

Läs mer —>