SSA’s årsmöte 2024

SSA 2024: Utställare | Föredragsprogram  | Bankett | Boende | Resor | Sponsorer | Media

SK7RN arrangerar SSA’s Årsmöte 2024.

Slottsskolan i Borgholm på Öland.

Datum Helgen lördag-söndag  27-28 april 2024.
Föredrag & Utställningar Lördag 09:00-16:00, Slottsskolan/Idrottshallen i Borgholm.
Utflykt på Öland Lördag 09:00-16:00. Buss avgår från Strand Hotell.
Bankett (i år med dans) Lördag kl 18:00 i Restaurang Veranda.
Årsmöte Söndag förmiddag i Slottsskolans Aula.

Boka redan nu in årets viktigaste händelse, helgen 27-28 april 2024, där radiointresserade kan träffa likasinnade, kanske lära sig något nytt, och framförallt – ha en trevlig stund tillsammans.

Du behöver inte vara medlem i SSA, för att delta i lördagens aktiviteter – t ex Föredrag. Utställning och Utflykt. Medlemskap krävs bara på själva Årsmötet, på söndagen.

Vi tänker göra eventet attraktivt även för icke-amatören i familjen. Vi anordnar dans i samband med Årsmötesbanketten, samt en utflykt med buss på vår vackra ö.

Vi disponerar en hel skola.

Utställning och försäljning kommer att ske i Idrottshallen, som ligger alldeles intill skolbyggnaden.

Föredragen kommer att hållas i skolans aula, med plats för 100 personer, samt i något av de klassrum som vi disponerar. Vi planerar för parallella föredrag på max 30 minuter. Inom kort kommer vi att presentera det fullständiga programmet.

Årsmötesbanketten.

Banketten hålls på Restaurang VerandaVi erbjuder en trerätters supé, med tre huvudrättsalternativ, till priset av 550 kr/kuvert. Vi vill ha din beställning, inklusive betalning, senast 2/4 2024. Bokningen är nu öppen.

Vid ett par tillfällen har det, i samband med SSA årsmöte, anordnats dans. En aktivitet, som varit uppskattad. Det får också ses som ett tillfälle att lära känna även ”andra halvan” i radioamatörfamiljen. Och nu blir det dans vid årets bankett.

Boende.

I Borgholm finns många olika alternativ för övernattning. Vill du bo ståndsmässigt finns två fina hotell.

Tidigare år har det varit vanligt att ha något hotell som primärt boendealternativ, med en pool av förhandsreserverade rum att boka ifrån. Eftersom inget av de två hotellen velat ta emot sådana förhandsreservationer, finns det förstås risk att de blir fullbokade efterhand. Tänk därför på att boka ditt boende i så god tid som möjligt.

Som alternativ finns en mängd B&B och pensionat, och flertalet av dessa har däremot kunnat ge oss rabatter. En centralt belägen camping har stugor till uthyrning. Ställplatser för husbilar finns det gott om.

Resa till och på Öland.

Vi har sonderat olika möjligheter att åka kollektivt till Öland.

Vi arrangerar även en utflykt med buss på vår vackra  och natursköna ö. Detta är tänkt som en alternativ aktivitet, under lördagens föredrag, för icke-amatören i familjen.

Läs mera på vår årsmötessajt: SSAs Årsmöte 2024 | SK7RN.

Klubben vill rikta ett stort tack till Borgholms Kommun, som gjort detta möjligt.