Till minne av vår vän
och ordförande
Erik SM7DZV

Som många säkert redan hört har vår ordförande i SK7RN Ölands Radioamatörer, Erik SM7DZV, hastigt blivit silent key och lämnat oss och familjen i stor sorg och saknad.

Så minns vi Erik

Erik var en entusiastisk telegrafist, som lärde sig Morsealfabetet genom sin militärtjänst. En kommunikationsform som han med stort engagemang fick många andra att bemästra genom kurser och övningar.

Erik har tillsammans med medlemmarna i Ölands Radioamatörer initierat projektet Ölands Nödradio. Det är ett samarbete mellan föreningen och de öländska kommunerna där radioamatörerna ställer upp med sin kunskap och utrustning om elkraft och telekommunikation inte fungerar i ett krisläge.

Erik var en drivande ordförande i Ölands Radioamatörer med medlemmar inte bara på Öland utan också från andra delar av Sverige. Han har genom olika tidningsartiklar och föredrag ökat kunskapen om amatörradions betydelse för samhället och civilförsvaret och samtidigt gjort Öland vida känt som föregångare på området.

Vi är många vänner och radioamatörer som delar sorgen och saknaden med hustru Britt och barnen.

Tack för allt du gjort för oss och vår klubb. Vila i frid Erik!

Vännerna i Ölands Radioamatörer
genom Åke SM7NJD

Begravningen sker på onsdag den 14 juni kl.14 i Skogssalen, Nybro. För de som vill delta i minnesstunden efteråt anmäl er till Åke SM7NJD, på telefon/SMS 0705485012 eller epost: sm7njd@telia.com senast tisdag kväll den 6 juni.

Fonder för minnesgåvor är Sjöräddningssällskapets station i Böda och Barncancerfonden.