Det lönar sig att vara medlem i SK7RN

rhdr

Hela den här utrustningen, som jag kallar ”A shack on my back”, har jag kunnat skaffa med god rabatt från två av våra samarbetspartners. IC-705, som syns på bilden samt  avstämningsenheten AH-705, inpackad i den specialdesignade Icom ryggsäcken, alla inköpta med generös rabatt från Limmared förra året.

I år är det Tacticoms tur att ställa upp med en fin rabatt till oss i SK7RN. Så jag passade på att komplettera min portabelutrustning med bl a deras 7 meters teleskopmast från Sotabeam, vilken  syns på bilden inlindad i Sotabeams ”Bandspringer” multibandantenn. Inne i ryggan ligger, förutom mycket annat användbart, även deras ”Bandhopper” linked dipol, vilken i själva verket är flera dipoler, i mitt fall anpassade för 20, 40 och 80 meter.

Är du också intresserad av att få bra rabatt på portabelprylar, så skicka ett email om det till info@sk7rn.se så får du en rabattkupong i retur.

Och är du ännu inte medlem i SK7RN så blir du det snabbt och lätt genom att betala in årsavgiften på futtiga 250 kr. Instruktion om hur du gör finns här i högerspalten. Den avgiften har du snart sparat in när du använder rabattkupongen.

Det lönar sig att vara medlem i Ölands Radioamatörer!
73 de SM7DMY