Johnny SA7ALR — Till Minne

sa7alr-johnny-foto-ake-njd

I går, fredag, skedde jordfästning i Mortorps kyrka av stoftet efter Johnny Eskilsson, SA7ALR. Utöver familjemedlemmar, släktingar, grannar och vänner deltog även ett femtontal radioamatörer och FRO-are.

Ordföranden för Ölands Radioamatörer, Erik SM7DZV, framförde en hälsning från  radioklubben på temat att vi alla har livet till låns, att vi alla lever på lånad tid. Talaren erinrade om att Johnny aldrig var rädd att sätta sig bakom ratten oavsett ifall det handlade om att hämta kavitetsfilter i Karlskrona eller köra till Norra Udden för att delta i Internationella fyrhelgen. Johnny var oftast den som fyllde sin bil med klubbkamrater och åkte till Borgholm och SK7RN:s styrelsemöten. Han var med på radioklubbens möte också den sista torsdagen han levde, även om han just den gången inte behövde köra själv. Johnny var alltid närvarande.  Därför drabbade hans bortgång alla i klubben hårt.